tisdag - 9 december 2008


Då var det den inte så efterlängtade tisdagen kommen igen. Uschochfyochbläh. Dagen började med en härlig sovmorgon, fast man bara sov en timme extra. Men det är tillräckligt för att få en på bra humör. Så klockan nio satte man sig på cykeln och drog iväg, dock var det otroligt halkigt på vägen dit så fick hoppav av och gå ibland. Grymt irriterande, så just nu sparar man till ett busskort. Iallfall i skolan så började det med matte, pratade med Sveneric om att byta mattegrupp och han sa att han hade pratat med Elisabeth (knoddgruppens lärare) och det skulle gå bra men dom skulle bestämma när jag fick hoppa in i den mattegruppen. Så ja, lite irriterande men jag får prata med Sveneric imorgon så kanske han har hunnit prata med henne så kanske jag får börja på torsdag, skulle vara skönt! Eftersom idag så gjorde engström och jag klart vårat arbete om digram osv och det tog sin tid, men bra blev det. Sen så hade vi engelska och fortsatte kolla på den grymt bra filmen om Nessie  (not) och sen var de lunch. På SET:en sen efteråt så höll vi på med något papper om egenskaper, jag fastnade själv på skriv två saker som du gillar med ditt utséende. Deen frågan tycker jag inte speciellt mycket om, jag är nog inte nöjd med någonting. Men får ljuga ihop något. Sen på svenskan blev Jenny (lärarn) vääädigt sur på vissa i klassen som inte höll käft och då fick vi vänta med att få tillbaka proven tills i slutet av lektionen. Så nu har vi börjat med något alldeles nytt, en muntlig redovisning. Vi ska göra en skitdålig redovisning och visa hur en sådan gårtill, det låter sjukt men bara att spela med! Sen så delade hon ut faktapapper om olika författare, våran grupp fick Astrid lindgren och nöjd är man iallfall. Dom andra fick några konstiga författare som man inte ens känner till xD  .  Men sen när vi tillslut fick tillbaka proven så hade jag laddat för ett MVG, hehe något självsäker. Men jag fick 93 / 105. Så lite besviken blev jag men jag får nöja mig med mitt VG. Sen på spanskan och no:n kollade vi på film nästan hela lektionerna, förutom att vi fick läxa på spanskan men rätt så lugn skoldag. Jag kom själv hem för drygt en timme sen från skolan och hittade några pannkakor i kyllskåpet som jag tog. Jävligt hungrig var jag, ingen frestande mat i skolan idag. Och sen har man inte gjort så mycket mer, satt mig egentligen vid datorn för att göra läxa så jag ska nog ta och göra den nu. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0