fredag - 13 februari 2009



Ja fredagen den 13:e brukar det hända "hemska" saker, eller vad man nu ska kalla det.
Men ja idag var jag med om en sån där typsik sak som bara kan hända mig. Vi sitter på svenskan och jag tänker ta upp mobilen ur fickan, men den är inte där. Så jag och magda rusar iväg till skåpet för att kolla om jag lämnade den där. men nej. Så vi går runt i hela skolan och letar, men hittar vi den? näe.
Så ger vi upp efter typ tio minuter. och när vi kommer in i klassrummet sitter Jenny (våran lärare) på "min" plats. Så jag går fram dit och får världens mördarblick åsså håller hon upp telefonen och säger; den låg ju på stolet hela tiden!
Så jag måste ha tappat den när jag satt där, men var dum nog att inte kolla efter den innan vi gick ut ur klassrummet.
Så sånna saker händer ju såklart mig..

En sak hände även för julia..
Vi gick in på bilden och började snacka om att man ska vara vig för att kunna nå tårna med munnen. Fråga inte varför vi kom in på det. Men iallafall så skulle julia bevisa att hon kunde det så hon satt sig ner på golvet och siri bah: nu kommer dina jeans spricka. Och innan julia hann reagera på vad hon sa så: splat! så hade hon hål på insidan av låret. HAHAHA. Otur, otur, otur..

Annars har skoldagen varit rätt så lugn, 4 har varit sjuka medans 2 varit typ lediga. Emma är i rörbäcksnäs och eddie åkte till sjukhuset efter halva dan. Så det blev inte så många kvar på svenskan sen. Rätt skönt.

Sen efter skolan stack ju jag å red, hade Bertil.
Och vi hoppade bana, och vid ett hinder så var det ett sånt där "olyckshinder" som alla hästar stannade på, eller hoppade lite extra så man bara flög iväg. Men ingen ramlade av, men två var nära på. Så det var också en sån där typisk sak.

Undra varför just allt dåligt händer på  fredag den 13:e? Just nu är ja rätt trött på att höra det ordet, för precis alla nämner det. -.-

Ikväll så händer inte mycket, jag ska hoppa in i duschen sen blir det väl tv å film.
Har även hunnit med att käka lite tacos. :)

Oooooj, det här blev ett långt inlägg. Men när de händer mycket måste man ju berätta om de!   Pusssss.


BTW;    -18 ute imorse, brrr.

Kommentarer
Postat av: juliasandiiiin

hahaha jag är vig :D

mamma vägrar köpa nya jenas till mej för hon tror att jag hade sönder dom med flit -.-.-.-.-.-

2009-02-15 @ 11:34:38
URL: http://www.juliaelisabeth.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0