fredag - 9 januari 2009

Ops i onsdags när jag skrev hade jag så mycket att göra så att jag glömde att spara inlägget.. Men här kommer det.

Onsdag:
Jippi, hovslagaren skulle ha kommit förra veckan men bokade om tiden så han kommer om två veckor. Så man är förbannad. Igårkväll klockan 1 så spydde min kära misse på golvet 6 gånger och sket diarré. Så idag har man haft något att göra iallafall. Men annars idag så har jag varit till mormor och morfar och käkat lunch, stuvade makaroner med köttbullar. Great. Åsså har jag städat upp allt skit. Så nu har jag inte så mycket för mig. Får kolla vad som går på tv och sen är det bara att ta vara på jullovets sista dag. Ska verkligen kämpa mig igenom skolan nu och få höga betyg, heheh. Får väl se hur det går.
 
Jag gör väl en liten sammanfattning om gårdagen också då..

Torsdag:
Första dagen i skolan efter att jullovet passerat och det gick väldigt segt att komma upp ur sängen, men var förberedd på att jag inte skulle komma upp på första försöket så mamma fick väcka mig lite tidigare. Skoldagen var väl sådär, började med att vi hade mattelektion och där redovisade första gruppen. Vettefan när vi har redovisning, antingen är vi grupp 3 eller den sista. Det var ju en viss person som gjorde det lite förvirrande ;)  . Men sen så hade vi hål när dom andra hade språk. Från tio i nio till tio. Sen hade vi elevtid i fem minuter, och därefter hade vi ännu en hål för musikläraren var sjuk. Så då hade vi hål mellan 10-1 eller nå, så dagen gick seeeeeeeeeeeegt!  Det blev dessvärre inte bättre för det för den kommande lektionen var spanska, usch. Och sedan hade vi estet som sista ämne, där började vi med dom nya tavlorna som vi ALLTID gör. Jag är så less på dom så det finns inte, men bara att gilla läget.

Och idag..
Föörsta lektionen var So, vi satt och snackade om hur skolan kunde bli sandvikens bästa skola. Kom på massor med saker och det fördrev lektionen så det var rätt så skönt. Sen hade vi hål när dom andra hade språk, aalltid lika trögt. Men den var inte lika lång som gårdagens. hehe. Men sen hade vi iallafall No i kanske en kvart? för staffan skulle på någonting med Vera eller vad han sa. Så vi hann diskutera vad vi ska börja jobba med, och det blev el och teknik. Får se hur det blir då, bara att börja jobba hårt för högt betyg. Så därefter hade vi en liten hål +lunchrast. Men efter det hade vi So, igen. Och då blev det att titta på: 123 saker som varje svensk bör veta. Och efter det hade alla andra i klassen slutat utan vi som har spanska, irriterande. För våran svenskalärare var borta och då fick vi självstudie, great. Men vi fjäskade lite för våran spanskalärare så vi fick sluta tidigare, hehe. Ja så har fredagen varit, och nu är det skönt att vara hemma igen. Hela helgen ska gå åt till att bara sova så man laddar upp för en hel vecka med massor med pluggande. Får komma ihåg att ta huvudvärkstablett varje dag innan skolan för huvudet dunkar sönder när man cyklar hemmåt. Usch. Sen nästa vecka börjar även ridningen så det blir kul att börja träna igen, känner verkligen att jag behöver det nu efter allt skit man stoppat i sig. Mitt redigeringspogram har även slutat fungera så jag ska mixtra lite med det en stund, så alltså laddar jag inte upp någon bild den här gången. Så nu är det bara att sätta igång. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0