schäfer - 13 juni 2009

Var ute med charlie för en stund sen ute i regnet. Gick en liten bit och kom till en återvändsgränd, så vi vänder och då stor den största schäfern jag sett mitt framför oss. Cirka 5 meter ifrån. Ingen ägare syns till och schäfern tar några steg emot oss, det känns ju inte direkt sådär jäättebra. Men säger åt schäfern flera gånger att gå hem och liknande men vägrar lyssna. Så jag går emot den och charlie stannar kvar för han är rädd, hah stackarn. Men schäfern backar några steg så det var bra. Men precis då kom ägaren och ropade på den. Sa inte förlåt eller någonting. Snacka om att jag blir förbannad :o

För om man inte har koll på hunden så ska den vara kopplad och inte springa lite hur som hellst? Jävla idioter som håller på så. Tänk om någon som var hundrädd kommit och gått där som bodde där?  Då hade den antagligen fått panik för den schäfern var inte liten som jag mötte. Hundägare, skärp er för fan. För er som säger att: äh, hunden är inte farlig fast den kanske ser ut som den är det. För den som inte känner hunden är det väl inte så självklart att den är snäll? Tänk på det, ni som har stora hundar som springer lösa utanför gården.


när jag ändå snackar om djur... så fyller ludwig (den ljusa) 1 år på måndag.  Ett år och nästan större än trisse som är 3 år... Snacka om att va fet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0