inte min dag - 13 oktober 2009

Haha vart ska man börja här då...
Jo drog upp till stallet somvanligt och fick Gabbi. När jag satt upp på henne så bah: KRASH. Ja, mina byxor gick sönder. JÄTTEKUL!? Precis när vi hade börjat (!) och hålet var lika stort som typ en knytnäve, + att jag hade rosa trosor så det var ju inte så diskretare de heller -.- Kände på mig att det inte skulle gå nå bra :o

Men så går det riktigt jävla bra i början och en del av lektionen. Till plötsligt sista kombinationen kommer, det är två hinder och där emellan ska de får plats fyra galoppsprång, men istället så blir det tre för Gabbi ruuuusar fram. Och jag hinner iiiiiinte med så hur slutar det? Jo, hon hoppar 5 jävla meter långt och hoppar typ 150cm högt upp i luften enligt min ridlärare. OCH SNACKA OM ATT JAG FLÖG! Men lyckades ta emot mig på Gabbis hals, den stackarn, och fick tag i manen. Min hjälm hade ramlat ner över ögonen så inte såg jag något och jag hade tappat tyglarna. Såklart så fortsatte hon frammåt i galopp och jag trodde jag skulle dö :'o  men hon lugnade ner sig och saktade av till skritt. så jag överlevde. Fyfaaan vilken upplevelse XD  + att hindret egentligen var 80cm högt och man hoppar väl 2 meter långt. SÅ FATTA HUR CHOCKAD JAG BLEV NÄR JAG VÄL VAR DÄRUPPE!? :'o

Shit vilken lektion ;o  tur att ja å mamma åker till valbo på torsdag så jag får nya ridbyxor till lektionen samma dag ;o Nej nu måste jag kika ugly betty, höhö. byeeeeeeeee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0