jag är bara för bäst - 26 april 2010

Nu när det är reklam på topmodel så passar jag på att slänga in ett litet inlägg. Åkte till stallet vid 6 som sagt. Först pratade vi bara en massa om dakita (hästen) osv. Sen tog vi in henne och gjorde iordning och sen satt jag upp. Från att ha ridit fetto-ronja och tjockis-sota så var dakita extreeemt mycket smalare! Hennes hals var aplång och jättesmal, shit blev så paff haha!

Red vägen ut till järnvägen och vände , travade å skrittade eftersom dakita var lite stel i bakbenen. Sen ut på åken en sväng och trava runt på en volt, försökte få henne att slappna av men gick inge bra, men hon som ägde henne var ju med och tyckte det såg bra ut :)  så då är man nöjd! haha.

Kom tillbaka sen och märkte att skavsåret hon hade från bettringen hade förvärrats till ett sår, så det var därför hon inte ville slappna av, så inte så konstigt. Stackarn, hon hade varit med om myyyyyycket dom senaste veckorna. Men jag får komma tillbaka på söndag och rida med anna, så rider båda. Så jag är riktigt jävla glad! :D

Nej nu ska jag fortsätta kika på tv. Vi hörs imorgon! puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0