tisdag - 17 augusti 2010

Tja snyggingar!

Nice inledning där, härligt. Nej men idag kan jag inte påstå att jag gjort så mycket, bara städat, damsugit, ridit, lagat mat (+frukost!) och duschat. Så min dag har varit ganska så mycket bra. För er som inte gillar hestsnack så blunda och hoppa ner efter de sista sträcket.


Gandur var helt omöjlig att ta in från hagen idag, försökte runt 5 gånger sen gav jag upp, satt mig på en sten, smsade hanna att komma. Sen kom Agge fram å mös en stund och då fick jag nya krafter och fortsatte kämpandet men insåg att antingen så skadar sig Gandur när han kliver på grimsskaftet eller så springer han över mig så jag gick tillbaka till stenen och satt mig där och fortsatte mysa med Agge, sen kom Nanna å tog honom åt mig, hur lätt som hellst, hästjävel, på torsdag DÅ jävlar tänker jag inte ge upp.

Ridningen gick däremot bra, förväntade mig mer kämpande måste jag säga. Red iväg från kalle å hanna och de enda han gjorde var att gnägga en gång, sen gick han där i frid å fröjd utan att göra något. Jag väntade mig en explotion eftersom han gick så segt men den kom aldrig. Förrens vi var ute på vägen hem igen och då vägrade han stå stilla, han fick sig nått rapp så löd han någolunda bra iallafall. Så ridningen blev en besvikelse, jag kanske lär vinna över honom i hagen innan han testar när jag rider. Så på torsdag kommer han bokstavligt dö för jag kommer inte ge upp. Ska samla alla krafter jag har och vara så jävla bestämt. usch. hästjävel.


Blev ganska lång text dedär, men hände alltför mycket och alltför lite på fel ställen. Ja, ni lär läsa för att förstå, tyvärr. Men iallafall så när jag kom hem satt jag direkt igång med mat - koka makaroner åt mig å max, sen fick han mikra sina köttbullar, haha.

Annars har jag bara hunnit med en liten dusch. Ska nu ta mig lite glass eller något för jag blev så himla sugen. puss!


pannkaka till frukost av allt annat än dåligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0