torsdag - 19 augusti 2010

Hoppla. Gårdagen med emma var ju super. Blev bjuden på väldigt god mat och sedan satt vi framför lite filmer och smällde i oss chips, popcorn och vira. Inte helt fel! Blev en massa tjattrande eftersom vi inte setts så mycket så hade en hel del att snacka om, haha. Vi slocknade nog runt 3-4 tiden.

Vaknade imorse när emmas mamma kom in och väckte oss vid 11. Emma hade ställt klockan på tolv men jag kunde inte somna om, eller jo de kunde jag, men lät bli, haha. Så låg och halvsov typ. Åkte med emmas underbara syster till sandviken sedan eftersom hon skulle in. Alla blundar och hoppar neranför sträcket.


Sedan blev det att åka upp till Gandur. Och eftersom jag inte fick tag i den jäveln iförrgår hade jag med mig morötter för att muta. Gick de bra? NEJ. Efter halva vägen då alla morötter typ var slut tvärvände han och drog iväg. Hanna kom men till vilken nytta, det gick inte. Så jag gick till honom för att ta av honom grimskaftet medans hanna hämtade eddie och då jävlar stod jag inför två val. Att ta grimskaftet och ringa Nanna om en annan häst eller vara riktigt jävla bestämt och ta och göra ett sista försök.
Man kan säga att jag blandade dom valen, haha! Tog av grimskaftet (så utifall han skulle sticka slipper jag gå efter) och så tog jag tag i grimman och gick. Hela jävla vägen genom hagen gick vi och jag var så jävla förbannad och fokuserad. Och jag gjorde det, klarade han test. Haha, när jag fick ut honom ur hagen så kändes det som jag hade vunnit OS eller liknande, hahaha! Var så jävla glad.

Ridningen gick också rätt så bra. Han var nog fortfarande sur över att jag fick tag i honom så han var ganska seg. Men med lite jobb på volter, skänkelvikning och galoppfattningar så blev han lite svettig och vi avslutade där. Duktig häst alltså! Men blev ingen uteritt som planerat eftersom jag redan vunnit över honom en gång, så tyckte jag de räckte haha.


Jag heter My Arléus och äger ganska mycket alltså! JAG ER GLADER. Fifan vilken känsla. Okej mindre snack om de. När jag kom hem från stallet så stoppade jag i mig pannkaka och drog iväg till andra stallet. Blunda igen.


När jag hämtade in henne kom hon ännu en gång fram självmant, andra gången alltså! Kändes kanske hur bra som hellst eftersom hon stuckit iväg alla andra gånger. Hon kanske har accepterat mig till slut? Nja återstår att se på söndag. Men glad blir man iallafall.
Dakita har iallafall tappat en sko och alla andra var smålösa så tyckte att träna på stegringen kanske inte är så bra om det kanske gör ont i hovarna att landa. Så jag tog ut henne på en liten tur och gick med henne till indianbyn och vände. Hon hade lite överskottsenergi så vi joggade lite då och då. Min kondis suger så blev inte så mycket, haha.


När ja väl kom hem blev de att hoppa in i duschen och nyss satt jag å smaskade på lite glass. haha. Sötsuuuuuuuug. Hm, blev ett jäkla långt inlägg för de som läser om vad som händer i stallet. För andra blev de mindre. Imorgon går jag upp lite tidigare för att ta mig iväg till resecentrum och hämta ut busskort. Hörs efter de. puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0