lördag - 23 januari 2010

Hej på er!

Väcktes av mitt älskade alarm imorse och var skitseg. Ville INTE upp. Somnade aldrig igår ju. Men vi drog till Nytorp halv tio, var där kvart över elva ungefär. Hittade först inte vart vi skulle men sen så hittade vi in och fick prata med rektorn och fika. Å sen kom någon asläskig lärare å satt sig vid oss och pappa frågade massa saker och försökte vara social med na men hon sa bara "mm, aa, jo men det är väl bra.....". Skit konstig!

Sen fick en jättesnäll "gubbe" som var lärare på jordbruksutbildningen visa runt oss. Först skolan och där fanns det aula/gympasal, gym, tv-rum, klassrum osv. Lite gammalt, men det är ju utbildningen som räknas lix. Åsså sen gick vi och kollade på jordbruksavdelningen på först korna å kalvarna, kanske huuur söta som hellst! Å sen vid grisarna och FYFAAAAN VILKEN STANK! höll på att dö där inne, å lukten sög sig in i håret och kläderna så det var inte mysigt! Men shit vad stora grisar kan vara :o  nästan så att man kan rida på dom, haha. Sen var kultingarna assöta! =)

Sen gick vi till fler lektionstrum och sen kollade vi på massa traktorer, haha. Jag ska nämligen lära mig köra traktor och ta traktorkort. Nice... Sen åkte vi iväg till hästavdelningen. Kollade igenom det enorma nya stallet. Riktigt fint! Och sen deras nya ridhus. Inte färdigbyggt men underlag och sånt är klart så man kan rida där iallafall. Jättefint stall. Och gymnasium! Kommer verkligen trivas bra där skulle jag tro :)  men vi får se vad som blir förstahand till våren. Får diskutera det mer med mina föräldrar å så. Blir lite skeptisk på det är med pajala på det andra, haha ;o


Men ja, heeeelt okej skola iallafall. Åkte sedan hem och åt lite mat. Sen väntade pappa å jag på att mamma skulle bli klar så vi kunde skjutsa henne till Gävle. Sen direkt efter vi gjort det köpte vi mat på donken. LOVELOVELOVE! Å drog hemmåt. Har spelat x-box med min lillebror hela kvällen för pappa är också borta. Men han kommer hem vilken minut som hellst. Ska iallafall gå och lägga mig nu. Eller ja, läsa då. Sen så blir det godnatt sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0