onsdag - 20 januari 2010

Hej allihop. Jisses vad bloggandet går dåligt..

Skoldagen rullade på och magda å jag fick som tur var skjuts i morse av mamma. Kom till skolan å både linnéa och emma var sjuka. Var rätt så tomt fast vi roade oss bra själva, haha. Skoldagen såg ut ungefär såhär..

No - gjorde frågor, fast rätt oseriös lektion, hehe.
Engelska - skulle träna prata i grupp, blev två å två, å jag och magda babblade på nonstop där inne. Från det riktiga samtalsämnet till heeeelt andra saker som hände i lågstadiet, haha! Men våran lärare var nöjd iallafall =)
Spanska - hörförståelseskit, fattade INGENTING. det var ju riktigt nice.
Slöjd - fortsatte med min höna å kyckling som ska bli klar till påsk, som verkligen inte bli det.....
Svenska - läste någon jäklans text hela lektionen. -.-
Idrott - var å SGA hallen å kollade på när killarna i våran klass roade sig med att hoppa över kadrasser.. jisses. tror dom kommer starta en cirkus eller något liknande som dom håller på. hehe.

Så ja, skoldagen var helt okej trots att det var lite tomt :)



Direkt efter kom mamma å hämtade mig och vi åkte först till valbo och leta klänningar till bröllopet, mamma hittade, inte jag. förvånad? nej! Men får åka dit någon mer gång.. Sen så satt vi på GPS:en och åkte till öppet hus på Gävle praktiska. Först när vi svängde in där kollade vi på någon enorm byggnad och jag trodde det var där och blev nervös för där skulle man aldrig hitta. Men då var det inte skolan utan den låg på höger sida och var jääätteliten! :o

Gick in och fick karta över den otroligt lilla skolan. Gick till WPM:s klassrum och där berättade dom som gick i ettan där om hur det var för dagar å så. Dom gick rätt korta dagar eftersom stor del av APU:n tillbringar de i Kenya, så då går man till typ ett, två dom flesta av dagarna. Så det såg bra ut :)

Sen innan dom åker till Kenya så åker dom upp till Pajala och bor där i sex dagar i tält. Och då har dom olika prövningar, som eldvakt på natten... dom går mitt ute i skogen med några lärare och sen måste man hitta tillbaka själv, dom gick typ två mil. Så dom gick även i mörkret mitt ute i skogen. Shit :|

Men sen väl i Kenya så får dom bo i lägenhet vid ett gymnasium å det finns centrum med bio å sånt där. Trodde det skulle vara mitt ute i ödemarken ja ;o  iallafall så är lärare med under första veckan sen får man klara sig själv resten av veckorna man är där och ta sig hem själv. Shit, hur ska man klara det då :o


Haha, men sammanfattningen av det hela var lite skrämmande. Men jag vill fortfarande helt klart gå där! Sen att det inte kommer gå så bra med engelskan är jag medveten om, haha... ääääääsch improvisera är allt som behövs (a)




Nej nu har jag babblat på ordentligt i ett å samma inlägg. Såhär blir det när man bara hinner blogga en gång om dagen! Aja, dom som läser bestämmer själv om dom orkar läsa det eller inte. hehe. Nu ska jag ta min ömma kropp (har träningsverk i låren, rumpan och armarna) till sängen å läsa lite innan jag ska sova. Har så jäkla ont. Beviset på att man verkligen inte bara sitter och hänger med på hästryggen. pussgodnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0