tisdag - 19 januari 2010

HEJ!

Jag är så jävlaaaa glaaad. Över en väldigt liten dålig patetisk sak, att jag (nästan) fattat hur man töltar! Att en sån liten sak kan göra mig så glad fattar jag inte. Men det är skoj =D  Okej, jag kan börja med skoldagen för att inte prata alldeles för mycket om ridningen idag...

Skoldagen bestod av...

- Spanska, där vi gick igenom lite saker inför provet på fredag och sen kollade vi på några asroliga filmer :D
- Bild, där gick vi igenom om vad vi ska göra under vårterminen. Blir ett fotoprojekt med magda å julia. Får se hur det går, haha...
- Matte, men den gick jag å emma inte på för vi skulle till Peo. Meeeeeeeeeeen magda å julia var så sega och drog ut på det så vi satt där i en timme drygt. Missade matten, surt när det är så lite tid man har på sig att göra klart kapitlet åsså missar man lektioner..
- Lunch, hambuuuuurgare (h)
- So, pratade om Haiti å skulle sen gå in och läsa om det på internet. Ska skänka 5kr imorgon till dom, tillsammans så ska klassen skänka runt 100kr.
- No, vi gjorde frågor i kemiboken. båring.

(På tal om att jag å emma var hos Peo, så sökte jag idag. Blir Wildlife park managementGävle praktiska i första, Hästhållning Nytorps naturbruksgymnasium i Arbrå (bollnäs), HästhållningÖsbys naturbruksgymnasium och Hästhållning i Rättviks naturbruksgymnasium. Dom två sista var bara desperatval utifall jag inte skulle komma in på dom två första. Så man kan nästan räkna bort dom. Men är iallafall nöjd över valen! :)

Iallafall.....
Fick åka med julia å hennes mamma hem idag igen, jete snällt :)
Kom hem å gjorde nått å äta sen klädde på mig och åkte sedan till stallet. Red först på banan å fick tölt flera gånger, supergláááááá! Sen gick vi till travbanan och drog iväg i galopp där. ASKUL! Å jag tyckte att det gick fort där, åsså sätter hanna igång strimma i full galopp när vi skrittat lite igen och fyyyfaaaaaan vad fort det gick! Så mycket turbo-power i sen sån liten häst kunde jag aldrig tänka mig :o  bara flööög iväg. Shiet, haha. Men det är ju så jäkla kul! Adrenalinet bara ruuuusar genom kroppen i den snabba farten, går så jäkla fort :o :D

Sen fick jag lära mig sadla, högbo hade antagligen lärt ut fel. Man lär sig något nytt varje dag, de e nice =D Kom hem runt sju och käka majskolvar, aaaasgott! Sen så har jag hunnit med å duscha också. Å nu väntar boken och sängen på mig. godnatt!






töööööööööööööööööölt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0