fredag - 9 juli 2010

Hej på er! Dom två dagarna i stallet har varit askul men så himla jobbigt, haha.. Delar upp texten med lite bilder :)

IGÅR..
blev de att gå med ungarna från hagen med deras hästar, snacka om seegt. Sen hjälpa dom på med alla grejer så dom fick rida lektion.





Efter det så var det typ lunch, åka och bada med ungarna vid bruket i 3 timmar, där kan vi snacka om segt! Jag å hanna låg bara å solade medans ungarna badade, lekte och slog ihjäl sig, typ. Sen mot kvällen var de uteritt å tacos. + Rulla höbalar, JOBBIGTASTE SOM FINNS.. runt 250kg är inte lätt att rulla inte...

Sen så somnade vi nog vid halv två, å vi var så jääävla trötta, speciellt jag, så höll på att garva sönder framför tv-reklamerna, HAHAH..




Hanna var extremt avensjuk på mitt barbie lakan!


IDAG...
Har det varit mycket spring fram å tillbaka mellan hagen. Vart väckta vid halv åtta och blev uppskjutsade till hagen, där tog vi tre hästar var och gick till stallet. Drygaste som finns, ååh, i sånna tillfällen vill man inte ens vara i närheten av en häst...



Sedan har det varit allt från lektion (där även jag var med, haha! lära hoppa in för att de var ojämt antal för dom skulle göra kadrilj) så de var mysigt! Efteråt var de även uppvisning och innan de hann vi med en kort ritt ut.








Shit vad mycket man varit med om iallafall. Å den hästen jag rider på på bilderna ska jag ha framöver tills Twistur inte är stel och haltar längre! :D  gandur here we come!

Nu ska jag gå ut och vattna blommor, HAHA.. later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0