FYFAN VAD JAG ÄR BRAAA - 23 juni 2010

Blev inte så sent i stallet som jag trodde det skulle bli.


Hästarna står ute i hagen 24/7 nu så behöver inte mocka å ge hö =D   red till jernvägen, ofc så kommer det ett tåg men dakita var inte rädd så då var det lugnt. Red på volt på en plätt som är breve där, gick bra och sedan vände hemåt. Riktigt jävla lugn häst, galoppera asmycket. De är inte varje dag kan ja säga :)

Sedan körde lite markarbete i inhägnaden, tränade först med två hinkar då hon är rädd för sånna, så då är det bra träning. Lyssnade jättafint och sen fick jag upp i skallen att vi skulle träna att när jag höjde mina pekfinger och hade hennes huvud emellan händerna så skulle hon backa, å hon fattade på en gång. Och när vi backat en meter så poff! så står hon på bakbenen! Så jävla grymt! :o jag blev så jävla paff att jag inte fattade någonting, haha. Fick beröm i säkert tio minuter, haha. Får hoppas att hon bjuder på det mera så att man kan sätta ett kommando på det, skulle vara så jävla kul :D

Nej nu blev det ett långt häst-inlägg, men stegringen hon bjöd på har gjort min dag, eheh. Nu väntar duschen! puss.


min kärring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0