söndag - 21 mars 2010

Hej på er. Helgen har varit lång..

Lördag: Började med att vara i stallet till klockan tio. Vi fixade hästarna och drog ut på uteritt i det härliga vårvädret. Var ute ett bra tag, runt 2 timmar måste det ha blivit minst. Ronja var skitdryg. Vi gick näst sist med hanna å kalle bakom oss. Å när vi skulle galoppera så drog hon förbi alla 4 som var före oss, lite förbannad man blev. Sen så påvägen hem vid högbo bruk så snubblade hon (as usual) men den här gången ramlade hon rakt fram på knäna och försökte ställa sig upp och ramlade bakåt istället så hon satte sig ned, och sedan framåt igen och sen kom vi upp. Klantigare häst får man leta länge efter..

Efter uteritten blev det lite wierd massage, massa pratande och mat. Från 10-18 var vi där. Väldigt trevligt hade vi det iallafall trotts insidenterna. Funderar på att byta häst faktiskt, klarar inte av henne. Vill inte ge upp, men säkerheten går först känner jag. Men ska ha lektion på henne på tisdag och sen på lördag ska hanna testa om hon beter sig likadant med henne.

Direkt när jag kom hem så stod syrran och hennes kille å väntade på mig, så hoppade snabbt in i duschen och sen skjutsade dom mig till emma där även magda och julia var. Kvällen bestod av tacos, körslaget, film, massa ätande, promenad, film, massa pratande och vid 1-2-3 somnade vi.

Söndag: Vaknade upp halv tolv. Julia hade vaknat tidigt och knäppt kort när jag sov, och på ett av korten så har jag märken efter tre fingrar på kinden HAHAH. undra hur det gick till xD 
men alla var typ vakna då, så emma å magda flög upp ur sängen och gjorde iordning frukost medans jag å julia latade oss i soffan (där vi sov). Så blev det frukost, tillbaka till soffan, sova, prata, sova, prata. Vid kvart över tre kom mamma å pappa och hämtade oss i syrrans killes bil som är typ en safari/skogsbil. Har nog aldrig sett en fulare bil. Haha!

Efter vi skjutsat hem tjejorna så la jag mig med datorn och har kollat igenom massa bloggar å shiet som man missat under gårdagen, haha. Snart blir det nog mat och efter det blir det duschen å tv resten av kvällen som gäller! Riktigt trevlig helg har jag haft iallafall, men det kunde ni nog gissa. pösss.


here u have mongomagda and datanördemma. bilder snodda från julia ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0