tisdag - 16 mars 2010

Hej på er!

Lite sent inlägg men ni vet ju varför så drar inte upp det.
Skoldagen började med nationella prov i engelska, som jag helt glömde bort igår, haha.. Första delen där det var läsförståelse var väl rätt okej, men hörförståelsen var så jäkla svår. Gick verkligen inte bra där, trots att man skrev på alla så gick det skit. Men så kan det gå. Därefter hade vi So och No sen var dagen slut. Skön dag.

Kom hem runt kvart över tre. Åt en macka, bytte om, packade ner kameran å drog iväg till stallet tjugo över fyra. Pappa var så jäkla seg. Vi tog in hästarna en kort stund och sen upp på en barbackatur. Skulle först rida genom byn, men då måste man korsa en åker som det var asmycket snö på och det var ju hård snö så dom sjönk bara igenom. Kom mer än halva och sen fick hästarna panik! Hoppade av direkt och märkte att hästarna hade blivit små shettlandsponnysar, så djupt var det, haha! Så hanna ledde kalle tillbaka eftersom han var lite snällare å leda. Ronja fick gå lös bakom och sen gick jag sist. Annars skulle ronja gått på mig bara, å inga brytna fötter eller ben vill man ha här inte. Alltid händer det något som går snett, haha..!

Red tillslut en liten runda och vände på vägen, sen en kvart på banan, men båda hästarna vägrade arbeta efter några minuter. Trevliga hästar asså... Så vi gick med dom till hagen och sen åkte vi hemmåt. Nu har jag bara hunnit äta och duscha. Väntar på att magda ska skicka engelskaglosorna så jag får dom gjorda.

Annars så består kvällen av tv-tittande. 20.00- dating in the dark, 21.00- desperate husewives, 22.00- cougar town, 22.30- christine. Haha, jagharingetliv men så äre. pussgodnatt!






sött. haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0