lördag - 29 maj 2010

Vaknade upp hos magda imorse vid halv elva (om jag inte minns fel..) hade såklart asroligt igår och jag skulle egentligen bara skjutsat hem magda, men vårt pörte är så sjukt läskigt när det är mörkt så jag stannade å sov hos henne istället, haha!


Drog hem vid tolv idag och sen direkt till stallet och red själv. Hittade inte nosgrimman till tränset någonstans för de var borta. Så körde utan det (dock så hittade jag det på backen utanför stallet sen när jag ridit klart..).
Red barbacka för att träna balansen och red då på travbanan. Först fick jag inte alls till tölten utan blev bara pass pass pass.... Så jobbade i jäkligt lågt tempo i passen så hon fick kliva på ordentligt med bakbenen och det lönade sig! Töltade på sjukt bra efter det och jag hade inte hållt på att glida av en enda gång. Så då var det dags för galoppen, först ville hon inte fatta galopp utan envisades med görsnabb tölt. Men tillslut så gick det! Och de gick jättebra även där och jobbande i låg pass lönade sig även i galoppen, hon höll normalt tempo och lyssnade jättebra med öronen framåt även!

Så det kändes så jävla bra idag så man kan typ inte sluta flina. Sen när jag kom för att hämta henne så låg mer än hälften av hästarna ner och man såg bara magarna på dom, så jäkla söta och kändes så somrigt :)


Kommit på att när jag skriver om hur det gick i stalet så markerar jag in det så dom som inte orkar läsa om sånt kan hoppa över det. snällt va? hehe. Kom hem vid 2 och har duschat å ätit lunch. Om 1 timme bär det av till stan för att käka på östens pärla och sen kika runt lite på stan, det är ju crusing så är ju lite folk där. Vi hörs! puss.


lite svettig.... men äh. min lilla kärring =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0