söndag - 16 april 2010

4-dagars helgen gick aaasfort. Sov hos magda hela tiden, hennes familj utan hennes ena syster var borta så det var rätt så lugnt. Kollade igenom två säsonger av skins, äger!

Sen var jag ju upp å red med hanna i lördags. Så jävla härligt väder! Red förbi högbo en sväng och sen vid vattenhindret och hemmåt. Hästarna blev svettiga, speciellt sota så hon fick hinkar med vatten över sig och kalle blev duschad. Sota gillade inte slangen sisådär jätte mycket om man säger så.

Och idag då... åkte till stallet vid 2, mockade fodrade osvosv. Tog en bra stund innan jag fick tag i henne, ville iiinte in och jag försökte med allt, typ öppna beteshagen, locka med mat, men fungerade sen med en ynka morot! -.- suck.... Sen stog jag i typ 1-2 timmar för att få henne ren, hon hade nämligen rullat sig i lera så hela hon var täckt med torkad lera, såg inte klok ut. Har ett tvådelat bett nu som funkar rätt så bra, skönt! Har ju knappt galopperat på henne men nu körde vi riktigt mycket, å snacka om skön galopp! lovelovelove. Red ner till sjön och badade upp till bogen, nån gång måste ja ju bada helt :D  surt hanna, jag har ett ställe som är jättenära och man kan bada med hästen ;D mohahah.

Har iallafall varit iväg å solat idag också, så kom precis ut ur duschen. Hanna tjatar om att jag ska blogga så är snäll och tar upp datorn, jag som övervägde att jag inte skulle göra det. haha -.-  Men nu är det ny skolvecka som gäller så måste lägga mig snart.. puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0