fredag - 3 september 2010

Denna dag blev ganska lång, ska försöka sammanfatta lite kort..

Skoldag i stallet och hade "ridprov", dom filmade inte som tur var utan de ska dom göra kanske 2-3 gången, pjuh. Jag och hanna kom i gruppen där dom sega hästarna var i, SKITKUL.. näe. Jag red iallafall en grymt konstig häst som var kålsvart och hette Fissur. Han var tydligen stallet studsigaste häst och det med min balans gick INTE ihop. Fyfan, haha! Kämpade som bara den och lyckade sitta kvar, lärarna såg hur kämpigt jag hade det och sa att dom visste hur jobbigt de var, haha, så lite medlidande fick jag iallafall! Vi skritta, trava och galoppera mest runt på spåret med tempoväxlingar, gick relativt bra. Men hade gärna haft en piggare häst.. Jaja, nästa gång kanske!

Direkt efter skolan så kom vi hem vid 5. Slängde i mig en banan och en macka å åkte till högbo. Hjälpte till att flytta hästar till ny hage och fick pizza av Nanna. Så det tog nån timme med flyttandet och sen satt vi bara så snacka en massa när vi åt och efter. Jättetrevligt! Sedan skjutsade hon hem oss. Var tänkt att vi skulle rida också, men de hann vi tyvärr inte.. Så det blir imorgon kväll!

Nu är jag hemma och väntar på att magda ska ta sig hit, verkar ta en jäkla tid, men huvudsaken jag hon kommer, har inte sett den där lilla saken på två veckor tror ja? Låter lite, känns som en evighet. Nja nu ska jag väl ta å avsluta här tycker jag! puss.

här har ni han. fissur, vilket jäkla namn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0