torsdag - 9 september 2010

Imorse var jag så jävla pigg när jag vaknade, fyfan vad härligt de var att kliva upp utsövd! Blir samma idag, lägger mig klockan nio, hehe.. Skolan gick iallafall ganska snabbt, kollade först på en film "Into the wild" som var 2.20 h.. fyfan vad segt den var! Sedan var de lunch och efter de uppgift om att skriva om ett djur. Hade min zebratröja på mig så orkade inte tänka efter någrot intressantar e djur så tog de, haha. Satt i två timmar och skrev om den, rumpan domna bort ganska rejält.. Sen slutade vi!

Tog tåget hem och fyfan, den här gånger garvade vi fan hela vägen hem, så trötta, haha jisses..


Direkt när jag kommit hem drog jag på mig stallkläderna och drog iväg till dakita. Hon var skiiiiiiiiitsur i hagen och när jag hämtade henne, kändes som att hon skulle hoppa på mig eller något bakifrån, hästjävel.. Blev lite gladare i stallet och när jag red.
Red på åkern och hon var väldigt lugn i traven i början så hade långa tyglar så hon fick gå å lägre form istället för huvudet uppe i luften. Det verkade hon gilla så fortsatte så några varv tills vi tog galoppen åt båda hållen som hon lyssnade relativt bra i. La sedan till en hinder på kanske 20 cm för att värma upp och inte hoppa över, men jo det skulle hon, hoppade säkert 3 dm över själva hindret också, fan vad hon tog i, haha. Så började över hoppa på de andra hindret på 30 cm, som hon hoppade kanske 3 dm över också. Hon gillar verkligen att hoppa, haha! Dock lite för omusklad för att hoppa högre än 50 cm just nu. Men de får vi väl jobba lite på. Hon drar ju iväg som in i helvete efter och fick inte stopp på henne när jag skulle bryta av så hon drog iväg över åkern kanske 4 varv innan hon saktade ner. Hästjävel...

Efter jag kom hem så packade jag inför imorgon, åt middag och nu sitter jag här. Ska hoppa in i duschen om en liten stund sen ska jag kika idol å efter de sova! Imorgon är det stallet som gäller, hoppas på en bättre häst.. puss!


fissur. snodde bilden från melinda. eheh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0