♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

Att man ska ställa så in i helvete stora krav på sig själv och även andra. Att man ska vara den smalaste, finaste, socialaste, roligaste, gladaste, trevligaste, mognaste osv listan kan göras lång. Alla är långt ifrån perfekt och att andra klagar på hur man beter sig och ser ut gör inte vardagen lättare för någon.

Jag bryr mig inte mycket om hur jag ser ut, men bär helst mascara för att inte verka allt för ovaken. Sen kläder, väljer jag efter bekvämlighet, men även för att ja tycker dom är snygga.
Min kropp är de jag är minst nöjd med, låren är för stora, magen står ut, ansiktet är fukkat och håret är äckligt. Men vafan, alla har sina smånojjor som dom inte tycker om. Antingen gör man någonting åt det som går att göra något åt eller så lever man helt enkelt med sig själv och accepterar sina brister istället för att sitta och gnälla över skiten. Precis den här diskussionen hade jag med Simon igår och idag, att man måste göra någonting åt de istället för att sitta å gnälla.

Brister man själv har kan dock vara något en annan tycker är fint på en, de vet man inte för alla har olika synpunkter. Men eftersom man lever med sig själv varje dag så är det självklart att man hittar fler och fler dåliga saker på sig själv, istället borde man se dom bra sakerna, vilket jag personligen tycker är jävligt svårt.

Själv mår jag dåligt över att jag äter så in i helvete mycket skit och inte rör mig. Så nu har jag bestämt att jag inte ska röra något godis/chips (m.m) och börja ut å gå/springa istället. Vilket lönar sig om man är ute efter att gå ner i vikt eller hålla sin vikt. Jag tänker göra något åt de istället för att sitta å gnälla. Men att höra andra sitta å gnälla om hur jag ser ut tål jag tyvärr inte, jag mår psykiskt dåligt att få kommentarer om mitt utseende. Självförtoendet sjunker till 0 på två sekunder om någon säger något dåligt med mitt utseende. Men oftast så sitter jag å fular och bjuder på mig själv och då är de ju självklart att jag inte tar åt mig om någon säger "fyfan vad ful du är" eller nått sånt. Men det är just dom andra kommentarerna jag inte tål.

Okej ska inte gå in på nå mer, men sånt här upprör mig iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0