Magganträningen

Klockan kvart över 12 var jag på plats i stallet.
Fort som tusan gjorde jag klart Lucas sen lastade vi honom och åkte till ridhuset, bråkig häst denna gång så tog 30min för honom att gå in, tur man har tålamod :) ..
 
13.30 hade vi lektion. Fokuserade på traven hela lektionen eftersom han är så pass spänd och inte riktigt accepterat bettet än, men denna gång fick han gå med halsförlängare. Vilket gjorde så OTROLIGT stor skillnad! Båda var dyngsura av svett efteråt, lika kass kondis bådatvå ;) .. Men detta var bästa träningen hittils, så himla glad att det går framåt! 
 
Efteråt så lastade jag honom helt själv och åkte hemåt eftersom J hade lektion. Tog också 30min, var så otroligt trött och NÖJD när jag äntligen fått in honom. 
 
Lyckad och bra dag med både last- och dressyrträning för häst och ryttare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0