Lucas Millor

Tjenis, im back.
Börjat denna dag med att prova rida nya medryttarhästen Lucas. 4åring, korsning mellan PRE & varmblod. Energiknippe utan dess like.
 
Han är rädd för uppsittning så första jag gjorde var att ramla av, han stegrade och la in världens bockserie, haha helt galet!
Red sedan med J till ridhuset, skulle rida på andra halvan medan hon skulle rida lektion men jag fick rida den istället, huuuuur gulligt!
 
Så kämpade på där för Maggan, både jag å hästen svettades som grisar och var jättetrötta när vi kom hem. 
Men kul var det iallafall och känner att de kan bli något av den hästen! Med lite tålamod och envishet så ska det nog gå vägen. 
 
Ska rida honom som om han vore min egen så är så otroligt glad för att jag fick kontakt med J
ÄNTLIGEN ska jag komma igång.
 
Väldigt lång text om häst, men det är det som driver mig och gör mig så himla glad just nu. Ska avsluta här. Peace.
 
Lucas & jag idag på lektionen för Maggan! Skritt och andningspaus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0