Kullavreta gård

HEJ!
Kollade på senaste inlägget jag skrev, HAHA skulle till ridhuset med Magda och körde Lucas med transporten. Blev stoppade av en civilpolis för att transporten var förbjuden att köra med. BRA! J köpte på tal om det en ny transport igår, så nu åker vi lite säkrare och lite lagligare ;) ...
 
Och JA, jag klarade hästskötarexamen, heelt sjukt. 
 
Annars har ju jag varit på praktik i 3 veckor på Kullavreta gård. Ska säga att de var mer semester än jobb. Är så glad att jag hittade de där stället! Vi har bott i en egen villa första 2 veckorna, sedan på ett litet loft sista veckan. Jobbat från 8-18, måndag till fredag. 
 
En dag såg ut såhär ungefär: Släppa ut våra hästar. Mocka 3-6 boxar var (ink våra).  Promenera med en häst var. Lunch. Rida 3-4 hästar (ink våra). Ta in våra hästar. Slut för dagen! 
VÄLDIGT soft alltså! Sen har vi även tränat för Charlotta Ingvarsdotter i WE (working equitation), Paulo Bastos som är från Spanien (hade alltså lektion på engelska i WE, haha de var en upplevelse!) och sen Helena Wiklund som äger hela gården. Så vi har fått så otroooligt mycket tips och utvecklats så mycket på dessa veckor!
 
Ska avsluta här.. Delar med mig av lite bilder från praktiken! Hörs!
 
Utsikt från fönstret.
 
Första dagen, helt sjukt vad de var gult ute, var alldeles grönt när vi åkte hem!
 
Utsikt från huset ned mot Mälaren.
 
Shettisen Max halvblåa ögaaa.
 
Utsikt nerifrån på gården, stallet i mitten, stallgubbarnas hus till höger.
 
I de vita huset bodde viii.
 
Terränghinder skuttade vi över titt som tätt.
 
 
 
WE-hinder: fålla, grind, trätjur + lans, tunnor, slalom.
 
Plaza, tyckte om att sitta på axeln när man mockade, haha!
 
Maja, mockpolare där med. 
 
HAHAHA Wishka, bästa stallkatten som är vindögd.
 
Pär och Simon kom på besök första helgen på praktiken. Mycket mysigt!
 
Här skuttade vi över ett litet hinder för första gången tillsammans, världen bästa kille!
 
 
 
 
 
 
Hingsten Abbe.
 
En del av stallet.
 
Tubbe, C-ponny som vi turades som att rida, riktig räcerponny!
 
Den vita springaren Bocken. Han var den enda som nästan fick ur mig ur sadeln på dessa 3 veckor ;) ...
 
Paaaula och lilla Dametyt.
 
Solade solarium för Lucas även passa på att göra, haha!
 
 
Helikoptern som syns väldigt dåligt i bakgrunden kom å landade på gården för att de skulle åka iväg på en tur, som om de vore de normalaste som fanns. 
 
Andra hingsten i stallet, Casper. Hur mysig kille som helst!
 
Okej nu får de räcka för den här gången, haha pepprar på med fler bilder nån annan dag!

Kommentarer
Postat av: denice

Hej. Satt å googlade efter min gamla ögonsten o hittade en bild på din blogg på honom. Casper, hingsten på kulla. Lärde mig mycket tillsammans med honom från han var två till fem ungefär då han såldes söderut. Vet du om han Mår bRa?? Saknar honom! Mvh

Svar: Hej! Kan väl börja med att säga att han har ett väldigt fint och bra hem, hans ägare är väldigt mån om honom! Under tiden jag var där så reds han inte, kommer inte ihåg om han var skadad eller så, men han longerades och promenerades. Lugnaste hingsten jag hanterat, man hade nästan kunnat tro att han var en 19årig valack som stått på ridskola hela sitt liv ;) ! Vill du ta kontakt med hans ägare så heter hon: Helena Wiklund.
mytyp.blogg.se

2013-06-04 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0